Физиката в бяла престилка

Физиката има важна роля за развитието на медицината. Чрез този проект се цели да се проучи приложението на различните видове лъчи в медицината – рентгенови, ултравиолетови, инфрачервени, лазери.

Цели на проекта

При този проект учениците ще:

  1. Проучват      началото на използването на различните лъчи;
  2. Проучват      и обясняват приложението на лъчите;
  3. Направят      списък на научните и технологичните идеи;
  4. Създадат      вестник, който ще акцентира върху приложението на различните видове лъчи в      медицината.

Предизвикателство за учениците

Годината е 2005. Вие сте част от уважаван журналистически екип, който създава  вестник. Вашият екип ще проследи използването на споменатите вече лъчи от 1950 до 2005 г. Издателят ви ще изиска вашата работа да бъде съсредоточена върху основните идеи през този важен период.

Издаденият вестник ще е от четири страници с картини, снимки и графики. За да изпълните задачата ще бъдете разделени на групи по четири човека и ще бъдете ангажирани със следните задачи:

  1. Създайте вестник с четири      страници и поне осем статии. Статиите трябва да подчертаят началото      (произхода), настоящето и ползите от лъчите.
  2. Вестникът трябва да има      поне четири илюстрации.
Етапи на класната работа

Притиснати сте от срокове и трябва да извършите значително изследване и да предоставите завършена работа, заедно със снимки и графики, които да илюстрират вашата статия. Темата на фокус са рентгенови, УВ и ИЧЛ в медицината  в периода 1950 – 2005 и мястото на България в тях. Разпределете ролите си и започнете работа.

Вестникът трябва да съдържа:

а. 4 страници

б. минимум 8 статии, които отразяват началото на космическата програма и да дискутират приносът й за обществото

в. 4 илюстрации

г. да е оформена в колони чрез Microsoft Word или Publisher

д. име на вестника

е. имена на авторите.

Критерии за оценка на компютърна презентация

А)Съдържателни – темата да отговаря на съдържанието; събраната информация да е обвързана с овладяването на знания и умения по физика и астрономия; научност на поднесената информация; достъпност на поднесената информация; подбраното съдържание трябва така да бъде дозирано, че да е реално постижимо представянето му в рамките на зададеното време.

Б)Технологични – във вестника да е налице хармонично съчетание на текст, картинки, таблично и графично представяне на информацията там, където съдържанието позволява това; включен е активен елемент на обучение: активна графика, анимация, смяна на слайдове с прецизиране на времето; ергономично оформление на слайдовете: четивност, качествени графични изображения, дозираност на елементите за всеки слайд; естетическо оформление на презентацията.

В)Презентиране на информацията – синхронност при представянето: съчетаване на слово, средства за невербално общуване с аудиторията и технологията (компютъра); обогатяване на информацията от екрана с допълнителни разяснения; управление на времето, което е предоставено; съгласуваност на участниците при презентирането – разпределение на ролите във времето за презентиране, равно участие, екипност.

Скала за оценяване

1 т. – няма съответствие

2 т. – има малко съответствие

3 т. – има известно съответствие

4 т. – в по-голямата си част съответства

5 т. – напълно съответства

ОЦЕНКА = 2 +к . n

Легенда:

к= 4 / Nmax, където Nmax е максималният брой точи, n – брой получени точки.  Максималният брой точки е 65.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s