ФИЗИКА В ЛИТЕРАТУРАТА – 10 КЛАС

 

Актуалността на метода на проектите, се състои в това, че при тяхното използване, учениците се поставят в ролята на изследователи. Ползата от такава работа е неоспорима: учениците изпълняват определена задача самостоятелно, сами придобиват знания, използват различни източници. Учат се да прилагат наученото в училище, работят в екип, учат се да събират информация, да я квалифицират, да правят изводи.

На пръв поглед физиката и литературата са несъвместими, защото физиката е точна наука, която изучава и обяснява различни явление, а литературата – това е чувство, фантазия, преживяно.

Как можем  да поставим на едва маса, толкова различни науки?

Независимо от това между тях съществува връзка и ние се опитахме да я открием.

Цел: 1. Да откриват физичния смисъл на пословици и поговорки.

2. Да откриват и тълкуват физични явления в стихотворенията.

Задачи:

1. Формиране на навици за самостоятелна работа с голяма информация

2. формиране на умения за прилагане на наученото по физика в конкретна ситуация.

3. Откриване на връзка между физиката и литературата.

Учениците от 10 клас правиха проекти на тема „Физика в литературата“, като се спряха по-конкретно на гатанки, пословици и поговорки, стихотворения.

Може да видите част от тях.

Гатанки, пословици, стихове, песни и техният физичен смисъл:

New Microsoft PowerPoint Presentation           2         3         4

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s